ماساژ ( اتاق ریلکسی )

ماساژ  ریلکسی – اتاق ریلکسی

ماساژ ریلکسی چیست؟

ماساژ، یکی از قدیمی‌ترین رسم‌های درمانی در تاریخ است و توسط بسیاری از مردمان گذشته مثل یونانیان، چینی‌ها و هندی‌ها از این فرآیند جادویی برای درمان بیماری‌ها بهره می‌بردند. اما حالا در دنیای پر از فناوری امروزی، ماساژ هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. یکی از پرطرفدارترین انواع ماساژ، ماساژ ریلکسیشن (Relaxation Massage) است. این ماساژ به شما کمک می‌کند تا از آسیب‌های ورزشی، استرس روزانه، افسردگی و بسیاری از مشکلات دیگر رهایی پیدا کنید.
ماساژ ریلکسی یک روش تراپی کامل برای تسکین و آرامش بدن است که توسط تکنیک‌های منحصر به فردی انجام می‌شود. این درمان به وسیله درمانگر با استفاده از فشار، ضربه، لمس‌ و مالش دست بر روی پوست اجرا می‌شود. ماساژ ریلکسی به عنوان یک نوع ملایم از ماساژ سوئدی در اکثر کشورهای غربی و اروپایی به شمار می‌آید که در آن از لمس‌های نرم و ضربه‌های ملایم برای فراهم آوردن آرامش و رفع تنش‌های بدن استفاده می‌شود.
ماساژ ریلکسی یکی از گونه‌های ماساژ درمانی است که توسط درمانگر ماهر از طریق فشار، ضربه و مالش دست بر روی پوست، به منظور فراهم کردن آرامش، انجام می‌شود. این نوع ماساژ با حرکت‌های آرام و استفاده از فشار سبک‌تر انجام می‌شود و همانطور که از نامش پیداست، هدف اصلی آن تجربه آرامش و ریلکسیشن می‌باشد.
به عبارت دیگر، ماساژ ریلکسی کمتر به کار کردن در نقاط تنش‌زا و گره‌های عضلانی ، که معمولا ناراحتی را در فرد ایجاد می‌کنند؛ تمرکز دارد. به همین دلیل، این ماساژ یکی از راحت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین انواع ماساژ‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید.
تعاریف مرتبط با ماساژ ریلکسی در سرتاسر جهان بسیار متنوع هستند. با این حال، در انگلستان، معمولاً ماساژ ریلکسی به عنوان نسخه ملایم‌تری از ماساژ سوئدی شناخته می‌شود؛ که در آن تمام بدن تحت ماساژ قرار می‌گیرد و از موسیقی، نورپردازی ملایم و روغن‌های آروماتراپی برای ایجاد آرامش بیشتر استفاده می‌شود.

ماساژ با شل کردن عضلات منقبض شده و سفت میزان انعطاف پذیری شما را بالا میبرد. عضلاتی که ماساژ داده میشوند گردش خون بالایی را تجربه میکنند که همین امر باعث میشود جریان خون در فیبرهای عضلات به هم چسبیده تسهیل و روان شود. از مزایای این شل شدن عضلات میتوان به راحت تر شدن مسیر کاهش وزن اشاره کرد.

چه مواردی قبل از ماساژ ریلکسی با رعایت شود؟

با رعایت نکات ذکر شده در ادامه گفته میشود، می‌توانید از ماساژ ریلکسی خود لذت بیشتری ببرید.

لباس راحت بپوشید: اولین کاری که باید قبل از ماساژ ریلکسی انجام دهید، این است که لباس راحت بپوشید. لباسی که بتوانید به راحتی در آن دراز بکشید و ماساژ بگیرید. بهتر است لباسی بپوشید که آستین‌های آن بلند باشد تا دست‌های ماساژور به راحتی به بدن شما دسترسی داشته باشد.

از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید: قبل از ماساژ ریلکسی، بهتر است از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید. این کار به این دلیل است که ماساژ می‌تواند باعث سوء هاضمه شود. اگر می‌خواهید قبل از ماساژ چیزی بخورید، بهتر است یک میان وعده سبک مانند میوه یا سبزیجات میل کنید.

به ماساژور خود اطلاع دهید که آیا مشکل پزشکی دارید یا خیر: اگر مشکل پزشکی دارید، حتماً به ماساژور خود اطلاع دهید. این کار به ماساژور کمک می‌کند تا ماساژ را با توجه به شرایط شما انجام دهد.

به ماساژور خود بگویید که چه انتظاری از ماساژ دارید: اگر ماساژ ریلکسی اولین تجربه شماست، بهتر است به ماساژور خود بگویید که چه انتظاری از ماساژ دارید. این کار به ماساژور کمک می‌کند تا ماساژ را متناسب با نیازهای شما انجام دهد.

در طول ماساژ آرام باشید و از آن لذت ببرید: ماساژ ریلکسی یک تجربه آرامش بخش است. بنابراین، در طول ماساژ آرام باشید و از آن لذت ببرید. اگر در طول ماساژ احساس ناراحتی کردید، حتماً به ماساژور خود بگویید.

مراحل انجام ماساژ ریلکسی

اگر به دنبال یادگیری نحوه انجام ماساژ ریلکسی هستید، در این بخش با ما همراه باشید. در این قسمت، مراحل انجام ماساژ ریلکسی را به صورت کامل و با جزئیات توضیح خواهیم داد.

برای انجام ماساژ ریلکسی، به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک اتاق آرام با نور ملایم و موسیقی آرامش بخش
  • یک روغن ماساژ با رایحه دلخواه
  • حوله یا ملحفه برای پوشاندن بدن
  • یک ماساژور باتجربه


1. آماده سازی:

قبل از شروع ماساژ، مطمئن شوید که اتاق آرام و راحت است. موسیقی آرامش بخش پخش کنید و نور را کم کنید.

2. پوشاندن بدن:

به فرد مورد نظر حوله یا ملحفه بدهید تا بدن خود را با آن بپوشاند.

3. شروع ماساژ:

ماساژ را از سر شروع کنید و به آرامی به سمت پایین بدن حرکت کنید. از ضربات ملایم و طولانی استفاده کنید.

4. تکنیک های ماساژ:

در ماساژ ریلکسی از تکنیک های مختلفی استفاده می شود، از جمله:

  • ضربات: ضربات ملایم و طولانی با کف دست یا انگشتان
  • ورز دادن: فشار ملایم و دورانی به عضلات
  • اصطکاک: حرکت دادن پوست روی عضلات
  • لغزاندن: حرکت دادن دست ها روی پوست

5. تمرکز بر نقاط خاصی از بدن:

در ماساژ ریلکسی، معمولاً بر نقاط خاصی از بدن تمرکز می شود، از جمله:

  • گردن و شانه ها
  • کمر و پشت
  • دست ها و پاها
  • صورت

6. به پایان رساندن ماساژ:

ماساژ را با ضربات آرام و طولانی به پایان برسانید.

یکی از تکنیک های ماساژ ریلکسی که بسیار آرامش بخش است، تکنیک اصطکاک است. در این تکنیک، ماساژور با حرکت دادن پوست روی عضلات، باعث افزایش جریان خون و بهبود گردش لنف می شود.

برای انجام این تکنیک، ماساژور کف دست خود را به آرامی روی پوست فرد قرار می دهد و سپس آن را به آرامی به سمت بالا حرکت می دهد. این حرکت را می توان در قسمت های مختلف بدن انجام داد، از جمله گردن، شانه ها، کمر و پشت.

فواید ماساژ ریلکسی

هر نوع ماساژی، تأثیرات درمانی منحصربه‌فردی دارد و می‌تواند به بهبود برخی بیماری‌ها و سلامت بدن کمک کند. اگرچه ماساژ ریلکسی بیشتر به عنوان یک روش آرامش‌بخش شناخته شده‌است، اما باید توجه داشت که فواید آن فراتر ازاین موارد می‌باشد.
این نوع ماساژ می‌تواند در کاهش دردهای کمر و گردن، کاهش فشار خون، و حتی بهبود عملکرد دستگاه گوارش مؤثر باشد.

همچنین با استفاده از انواع دیگر ماساژ ها مثل ماساژ ورزشی میتواند به شما در مسیر لاغری و تناسب اندام کمک بسیاری کند.

 در ادامه به برخی از فواید ماساژ ریلکسیشن به طور دقیق‌تر اشاره خواهیم کرد.

1. آرامش‌بخشی

ماساژ ریلکسی با افزایش ترشح هورمون‌ها و افزایش دمای بافت‌های نرم تاثیر شایانی در ایجاد آرامش بدن دارد. در واقعیت، فشار سبک ماساژ ریلکسی، سیستم عصبی را تحریک می‌کند و این کار به نوبه‌ی خود باعث افزایش هورمون‌های مختلف در بدن می‌شود.
یکی از این هورمون‌ها، اندورفین نام دارد. اندورفین به هورمون خوش‌خلقی معروف است و در طول ماساژ ریلکسی از مغز ترشح می‌شود. این ترشحات هورمونی نه تنها به بهبود خلق‌وخوی شما کمک می‌کنند بلکه سبب افزایش حس خوب نیز می‌شوند. همچنین، اندورفین به عنوان یک مسکن طبیعی عمل کرد و در تسکین دردهای جزئی تاثیر زیادی دارد.

2. کاهش اضطراب و افسردگی

بدون شک، اضطراب و افسردگی در دنیای امروزی به یکی از مشکلات پررنگ تبدیل شده و زمینه‌ساز اکثر بیماری ‌های جسمی و روحی در افراد می‌باشد. خوشبختانه، ماساژ ریلکسیشن با ایجاد یک فضای آرامش‌بخش و با استفاده از فواید شگفت‌انگیز تماس پوست با پوست و تأثیرات ضددردی خاص خود، می‌تواند برخی از علائم مرتبط با اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.
همچنین در طول جلسه ماساژ ریلکسی، هورمونی به نام “سروتونین” آزاد می‌شود که نقش بسیار مهمی در کاهش افسردگی، کاهش استرس و کنترل اضطراب دارد.

3. بهبود گردش‌خون

نوازش و اعمال فشار ملایم بر روی پوست می‌تواند جریان گردش خون در نواحی محیطی را بهبود بخشیده و به تسریع دفع سموم و مواد زائد کمک کند. این تکنیک‌ها به نوبه خود منجر به بهبود آسیب بافت نرم، بصورت موضعی و بهبود رنگ پوست می‌شوند.

4. کاهش تنش عضلانی

تنش عضلانی ممکن است ناشی از عوامل مختلفی مانند نشستن طولانی مدت پشت میز باشد. با این حال، انجام ماساژ ریلکسی به طور منظم، می‌تواند این مشکل را بهبود بخشد. به عنوان مثال، اعمال فشار ملایم اما محکم و اثرگذار بر روی عضلات خاصی از شانه می‌تواند به پراکندگی هرگونه تنش و سفتی در این ناحیه کمک نماید.
همچنین، خستگی عضلانی ناشی از انجام تمرینات ورزشی فراوان نیز با استفاده از ماساژ ریلکسیشن به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. با اجرای حرکات نوازشی و فشار مناسب بر روی فیبرهای عضلانی، تجمع اسید لاکتیک در عضلات کاهش می‌یابد و این باعث کاهش خستگی، ناراحتی، و تسریع فرآیند بهبودی می‌شود.

5. کاهش درد عضلانی

ماساژ درمانگر، توانایی تشخیص عضلات یا گروه‌های عضلانی مشخصی را برای درمان دردهای موضعی دارد و از تکنیک‌های ویژه‌ای استفاده می‌کند که به تدریج لایه‌های مختلف عضلات را تحریک می‌کند تا بدن شل شده و در نتیجه آرام شود. همچنین این تکنیک‌ها باعث بهبود گردش خون و کاهش التهاب موضعی می‌شوند و خستگی و درد را کاهش می‌دهند. ماساژ ریلکسیشن می‌تواند سطح انرژی فرد را افزایش داده و جسم و روح فرد را بطور کامل ریکاوری کند.

6. بهبود خواب

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره شد، ماساژ ریلکسی به فرد احساس آرامش می‌دهد و به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. این مسئله به فرد کمک می‌کند که سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابد و در طول خواب کمتر دچار پریشانی شود. در نتیجه کیفیت خواب تا مقدار زیادی بهبود پیدا می‌کند و خواب با کیفیت نیز تاثیر زیادی بر روی کیفیت زندگی و سلامتی دارد.

7. بهبود سیستم ایمنی

هورمون‌های استرس را کاهش داده و فشار خون را کاهش داده و به بدن این امکان را می‌دهد که بهتر به بیماری یا عفونت پاسخ دهد.

محبوب‌ترین ماساژهای ریلکسی

در جلسه ماساژ ریلکسیشن، درمانگر از تکنیک‌های ملایم تا متوسط بر روی لایه‌های سطحی بافت بدن استفاده می‌کند. این نوع ماساژ بر خلاف ماساژ‌های بافت عمیق یا نقطه‌ماشه‌ای، به بافت عمیق ماهیچه‌ها نمی‌پردازد و تراپیست با حرکات نرم و طولانی پشت، گردن، بازوها و پاهای شما را ماساژ می‌دهد. همچنین علاوه بر ورز دادن ملایم پوست و ضربات آرام، ممکن است تکنیک‌های دیگری از جمله تراکش‌ها و تکنیک‌های آراماتراپی نیز به کار گرفته شود.
ماساژ سوئدی، ماساژ سنگ داغ و آروماتراپی به عنوان گزینه‌های محبوب برای ماساژ ریلکسیشن شناخته می‌شوند. همچنین، ماساژ چینی نیز از ماساژ‌های مورد علاقه‌ی افراد برای ریلکسیشن می‌باشد. در زیر به برخی از این انواع ماساژها به تفصیل پرداخته‌ایم.

شما عزیزان علاوه بر دریافت انواع ماساژهای ریلکسی در مجموعه ایکس بادی پاسداران، میتوانید از خدمات دیگر مانند تردمیل آبی، آب درمانی و مربی خصوصی برای رسیدن به تناسب اندام و سلامت بدن استفاده کنید.

1. ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی، رایج‌ترین نوع ماساژ ریلکسی است و در اکثر مراکز ماساژ درمانی ارائه می‌شود. این نوع ماساژ از ترکیب تکنیک‌های ملایم و ضربه‌زدن برای بهبود گردش خون و جریان لنفاوی در سراسر بدن استفاده میککند. ماساژ سوئدی عمدتا با حرکات آرام و طولانی شروع می‌شود و به همین شکل نیز به پایان می‌رسد. در این ماساژ، درمانگ معمولاً با استفاده از انگشتان خود نقاط مختلف بدن را ماساژ می‌دهد و عضلات و ماهیچه‌ها را به چالش می‌کشد تا تنش‌ها را از بین ببرد.
ماساژ سوئدی به عنوان یک تجربه ماساژ ریلکسی خوب برای افرادی که برای اولین بار به ماساژ می‌آیند یا می‌خواهند پس از یک روز پرکار و خسته‌کننده استرس خود را کاهش دهند، پیشنهاد می‌شود. این نوع ماساژ با ماهیت آرام و آرامش‌بخش خود می‌تواند تجربه‌ی دلپذیری را برای افرادی که به تازگی با ماساژ آشنا می‌شوند، ایجاد کند.

3. ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ را نیز، می‌توان به عنوان یک نوع ماساژ ریلکسیشن در نظر گرفت. در این نوع ماساژ، از سنگ‌های گرم برای ایجاد تاثیرات آرامش‌بخش بر روی بدن استفاده می‌شود. این سنگ‌ها به طور معمول در قسمت‌هایی از بدن مانند پشت، شانه‌ها و پاها قرار می‌گیرند تا به مرور زمان عضلات گرم شده و شل شوند.
هنگامی که بدن به اندازه کافی گرم شود، درمانگر، ماساژ را با ضرباتی آرام و ملایم بر روی بدن شروع می‌کند. علاوه بر این، ممکن است سنگ‌های گرم را به نقاط مختلف بدن نیز بمالد تا درد، استرس و سموم موجود در بافت‌های بدن تسکین یابد.
استفاده از سنگ‌های گرم در این نوع ماساژ به منظور ایجاد حالت آرامش در بدن انجام می‌شود. گرما به شما کمک می‌کند تا تنش‌ها و فشارهای موجود در مناطقی مثل شانه و کمرتان کاهش یابند و به سرعت به وضعیت آرامش و راحتی برسید.

3. ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی یکی از معروف‌ترین انواع ماساژ ریلکسیشن است که به ایجاد افکار و احساسات مثبت کمک می‌کند. این نوع ماساژ با ترکیب تکنیک‌های ماساژ ملایم سوئدی بر روی بافت نرم بدن فرد انجام می‌شود. در این ماساژ، همزمان با انجام تکنیک‌ها، رایحه‌های آرام‌بخش اسانس‌ها نیز در فضا منتشر می‌شود. درصورت تمایل فرد، درمانگر از روغن ماساژ نیز در حین انجام تکنیک‌های ماساژ، استفاده می‌کند.
ماساژ آروماتراپی می‌تواند به خصوص برای افرادی که با مشکلات گوارشی، علائم قبل از قاعدگی، درد پشت، سردرد یا مشکلات خواب مواجه هستند، بسیار مفید باشد. این نوع ماساژ گزینه‌ای بی‌نظیر است، اما قبل از آن حتما اطمینان حاصل کنید که به روغن‌ها و اسانس‌های مورد استفاده در آروماتراپی آلرژی نداشته باشید.

مواد مورد استفاده در ماساژ ریلکسی

در ماساژ ریلکسی، معمولاً از روغن‌های طبیعی و روغن‌های آروماتراپی برای اجرای خوشایندتر ماساژ استفاده می‌شود. این روغن‌ها به منظور کمک به ماساژ راحت و بدون ایجاد تماس ناخواسته با پوست فرد، استفاده می‌شوند.
روغن‌های مورد استفاده در ماساژ ریلکسی عبارتند از:

  1. . روغن‌های طبیعی مانند روغن‌های نارگیل، آووکادو، بادام‌زمینی و جوجوبا که برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست به‌کار می‌روند.
  2. . روغن‌های آروماتراپی با عطرهای معطر و آرامش‌بخش که به افزایش اثرات آرامش‌بخش ماساژ کمک می‌کنند.

روغن‌های استفاده شده باید با دقت انتخاب شوند تا برای فرد مطلوب باشند و هیچ حساسیت یا آلرژی‌ای ایجاد نکنند. معمولاً ماساژ‌تراپیست‌های حرفه‌ای در مراکز ماساژ به تجربه و دانش خود در انتخاب روغن مناسب اهمیت می‌دهند تا تجربه ماساژ برای مشتری بهترین باشد.

مناسبترین جایگزین برای ماساژ ریلکسی

اگر به دنبال جایگزینی برای ماساژ ریلکسی هستید، در این قسمت 5 گزینه عالی را به شما معرفی می‌کنیم. این گزینه‌ها همگی مزایای مشابه ماساژ ریلکسی را دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس را کاهش دهید و آرامش بیشتری پیدا کنید.

یوگا: یوگا یک تمرین بدنی و ذهنی است که به بهبود سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند. یکی از مزایای یوگا کاهش استرس و اضطراب است. یوگا با کمک به افزایش آرامش ذهن و بدن، به کاهش تنش عضلانی و بهبود گردش خون کمک می‌کند.
اگر به دنبال یک جایگزین کم‌هزینه برای ماساژ ریلکسی هستید، یوگا یک گزینه عالی است. شما می‌توانید در خانه یا در کلاس‌های یوگا شرکت کنید.

مدیتیشن: مدیتیشن یک تمرین ذهنی است که به افزایش آرامش و توجه کمک می‌کند. یکی از مزایای مدیتیشن کاهش استرس و اضطراب است. مدیتیشن با کمک به آرام کردن ذهن و بدن، به کاهش تنش عضلانی و بهبود خواب کمک می‌کند.

مدیتیشن را می‌توانید در هر مکان و زمانی انجام دهید. روش‌های مختلفی برای مدیتیشن وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز و علاقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ماساژ خودسرانه: ماساژ خودسرانه یک روش عالی برای کاهش استرس و آرامش است. شما می‌توانید از روغن‌های ماساژ یا لوسیون‌های مرطوب‌کننده برای ماساژ خود استفاده کنید.

ماساژ خودسرانه را می‌توانید در هر زمان و مکانی انجام دهید. فقط کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و عضلات خود را به آرامی ماساژ دهید.

حمام آب گرم: حمام آب گرم یک روش عالی برای کاهش استرس و آرامش است. آب گرم به شل شدن عضلات و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

برای حمام آب گرم می‌توانید از روغن‌های اسانسی یا نمک‌های اپسوم استفاده کنید. این مواد به افزایش آرامش و کاهش استرس کمک می‌کنند.

گوش دادن به موسیقی: گوش دادن به موسیقی یک روش عالی برای کاهش استرس و آرامش است. موسیقی می‌تواند به آرام کردن ذهن و بدن کمک کند.

برای گوش دادن به موسیقی می‌توانید از موسیقی‌های آرامش‌بخش یا موسیقی‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.

ماساژ ریلکسی یک روش عالی برای کاهش استرس و آرامش است. با این حال، اگر به دنبال جایگزینی برای این روش هستید، گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند مزایای مشابهی را ارائه دهند.

آیا ماساژ ریلکسی موثر است و برای افراد مورد نیاز است؟

فواید ماساژ ریلکسی

برخلاف باور عمومی ماساژ ریلکسی فقط یک ماساژ نیست بلکه برای بدن نیز به شدت مفید است. همه‌ی ما می‌دانیم که استرس می‌تواند به ذهن و بدن شما آسیب برساند و منجر به بیماری‌های مزمن، خستگی، تمرکز ضعیف ذهنی و بیماری‌های ذهنی شود. استرس‌های خفیف و لحظه‌ای بعید به نظر می‌رسد باعث ایجاد مشکل شود اما استرس‌های مزمن و طولانی مدت می‌توانند به سلامتی شما آسیب برساند. اثرات و عوارض استرس عبارتنداز:

  • فشار خون بالا
  • ناراحتی‌های گوارشی
  • تضعیف عملکرد ایمنی
  • تنفس سریع و پی در پی
  • میگرن و سردرد
  • افسردگی
  • اضطراب
  • آریتمی
  • سوزش سر دل
  • اختلال در خواب
  • خستگی و بی‌حالی
  • اختلال نعوظ
  • ناباروری
  • دوره‌های نامنظم یا آمنوره
  • درد و تنش ماهیچه‌ها و عضلات
  • کمبود میل جنسی
  • افزایش وزن
  • افزایش اشتها و میل به شکر
  • عدم تعادل هورمونی

استرس مزمن با گذشت زمان می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، و حتی سرطان شود. همچنین، این مشکلات با اختلالات هورمونی و نقص در فعالیت تیروئید نیز ارتباط دارد. به عنوان مثال، در مواقعی که شما به مدت طولانی استرس دارید، میزان تستوسترون (هورمون جنسی) کاهش می‌یابد. همچنین کورتیزول (هورمون استرس) تولید تستوسترون را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این تغییرات هورمونی بر ترکیب بدن، متابولیسم و رفتارها تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، استرس بیش از حد می‌تواند تأثیرات منفی بر عملکرد مغز و سلامت روان داشته باشد و ممکن است باعث ایجاد افسردگی، اضطراب، تغییرات در شخصیت و مشکلات رفتاری شود. هورمون‌هایی که در شرایط استرسی آزاد می‌شوند، می‌توانند عملکرد نورون‌ها در بخش‌های مختلف مغز را کاهش دهند، که این اتفاق منجر به کاهش توانایی در تفکر و تصمیم‌گیری می‌شود و همچنین توانایی یادگیری و پردازش اطلاعات را تضعیف می‌کند.

خشم، تحریک‌پذیری، رفتارهای پرخاشگرانه و احساس گناه، از عوارض شایعی هستند که استرس به همراه دارد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که این عامل با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های زوال عقلی و اسکیزوفرنی مرتبط است و همچنین به عنوان متهم اصلی در پس اختلالات التهابی، بیماری‌های تنفسی، و مشکلات قلبی و عروقی به شمار می‌رود.

با توجه به این حقایق، منطقی است که استرس را در زندگی کنترل کنیم و از آن جلوگیری کنیم. ماساژ ریلکسی یک روش طبیعی و موثر برای مدیریت استرس و جلوگیری از مشکلات بیشتر است. این ماساژ نه تنها می‌تواند از مشکلاتی که در بالا ذکر شد جلوگیری کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک راهکار معجزه‌آسا و تکمیلی برای تقویت سلامت بدن و ایجاد آرامش عمل کند. با انجام چندین دقیقه ماساژ ریلکسی به صورت روزانه می‌توان بدنی سالم‌تر و روحی آرام‌تر، بعنوان لازمه ی اصلی برای رسیدن به اهداف و آرزوها در زندگی داشت.

نتیجه‌گیری

ماساژ ریلکسیشن، همانند سایر انواع ماساژها، قابلیت آرامش‌بخشی و بهبود را دارد. اگر تاکنون تجربه ماساژ نداشته‌اید، به شدت توصیه می‌شود که به یک مرکز ماساژ معتبر و با تجربه مراجعه کنید تا تجربه‌ای بی‌نظیر از این ماساژ را تجربه ننمایید.
درنهایت از شما دعوت می‌کنم تا بهترین ماساژ ریلکسیشن خود را در مرکز ماساژ ایکس بادی پاسداران تجربه کنید. این مرکز، جایی است که آرامش و شادابی شما در اولویت قرار دارد. با تخصص و مهارت بی‌نظیر تیم متخصص ایکس بادی پاسداران، تجربه‌ای جدید از ماساژ را تجربه خواهید کرد. همچنین، با توجه به کیفیت بالا و خدمات حرفه‌ای این مرکز، اینجا جایی است که ذهن، بدن و روح شما با یک آرامش بی بدیل آشنا می‌شود. برای اطلاعتت بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منابع مطلب : www.naturaltherapypages.com.au

wikipedia.org